Public Relations en EFC’58
Public Relations (PR) staat officieel voor het onderhouden van de relatie tussen een vereniging, in ons geval EFC’58 en het publiek, lees primair inwoners van Ermelo! De focus ligt daarbij op het imago van de vereniging.
Doelstellingen
De vereniging, verder aangeduid als EFC’58 wil haar naamsbekendheid vergroten en wil tevens werken aan het verbeteren van het imago van de club!
Doelgroep en boodschap
Voor het werven van nieuwe leden dient de PR-commissie zich te richten op ouders maar waar dat kan, via bijvoorbeeld scholen ook rechtstreeks op kinderen in de diverse leeftijdscategorieën. Behalve jeugd zijn er ook zeker mogelijkheden binnen de groep volwassenen in Ermelo. (Seniorenvoetbal, 35+ voetbal en walking football)
Middelen
In de strategie van EFC’58 om doelgroepen zo effectief mogelijk te benaderen zijn er diverse middelen beschikbaar die ingezet kunnen worden om de doelstellingen te kunnen realiseren
- Verenigingswebsite
- Social mediakanalen (Facebook, Twitter, Instagram)
- Persberichten
Netwerken/ lobbyen
- Digitale mailings/ nieuwsbrieven
- Folders/ Flyers/ Posters
- Free publicity
Commissieleden
Op dit moment bestaat de EFC’58 PR-commissie uit de leden Dimitri Steijlen, Teus Timmer, Fritz Muller, Lize van der Veen, Kees Veerman en Ed Bok
